اساسی ترین نقش در سند تحول آموزش و پرورش بر عهده معلم است
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 

 

 

                                        

 

 

وزیر آموزش و پرورش از تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 290 اقدام مهم در آموزش و پرورش طراحی شده و در حال انجام است.
 
 

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نطق پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خطره شهدا و دانش‌آموزان فرهنگی به نقش آموزش و پرورش از نگاه اسلام، آموزه‌های قرآنی و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش اساسی و کلیدی است.

وی با اشاره سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و با بیان این نکته که آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است، گفت: هیچ سرمایه‌ای مهمتر از تولید نیروی انسانی متفکر و انقلابی نیست و این سرمایه در آموزش و پرورش تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه منابع ملی و جمعیت دو عامل مهم در توسعه هستند، افزود: کشوری توسعه یافته است که از نیروی انسانی دانشمند، مومن و انقلابی برخوردار باشد.

وی شهید مطهری را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: افرادی مانند شهید احمدی روشن نیز سرمایه اجتماعی ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش به تدوین سند ملی آموزش و پرورش که به عنوان سند تحولی این وزارتخانه نامیده می‌شود، اشاره کرد و افزود: برای تدوین این سند، صاحبنظران حوزه و دانشگاه بررسی و تبادل نظر کردند و در نهایت پس طی جلسات متعدد، به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در 22 آذر سال گذشته برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سند ملی آموزش و پرورش دارای پشتوانه علمی و منطقی محکمی است، اضافه کرد: مبانی فلسفی سند تحول آموزش و پرورش برگرفته از آموزه های قرآنی، سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) به ویژه سیره حضرت زهرا(س) است ضمن اینکه از نظرات متفکران بزرگ، صاحبنظران و علمای بزرگ دینی به ویژه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری بهره‌مند شده‌ایم.

* اساسی‌ترین نقش در سند تحول آموزش و پرورش بر عهده معلم است

حاجی‌بابایی به تحولاتی که در پی اجرای سند تحول آموزش و پرورش در این وزارتخانه ایجاد خواهد شد، اشاره کرد و افزود: با اجرای سند تحول آموزش و پرورش شاهد تحول در کتب درسی، نوع نگاه به دانش‌آموز و درس، روابط خانواده، مدرسه و دانش‌آموز خواهیم بود ضمن اینکه در سند تحول آموزش و پرورش، اساسی‌ترین نقش بر عهده معلم است و در حقیقت بدون معلم، این سند معنا ندارد.

وی با تأکید بر این نکته که معلم نقش حساس و کلیدی در اجرای سند تحولی آموزش و پرورش بر عهده دارد، گفت: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان برای آموزش‌های کوتاه و بلند مدت فرهنگیان، از ضروریاتی بود که اجرایی شد و امسال 25 هزار دانشجو جذب این دانشگاه خواهند شد و منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش می‌بینند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به اجرای 290 اقدام در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تمام تلاش‌ها در آموزش و پرورش برای اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه ستادهای تحول بنیادین آموزش و پرورش در تمام مناطق تابعه این وزارتخانه شکل گرفته‌اند، اظهار داشت: 750 ستاد از سال گذشته تشکیل شدند و باید با همت و عزم جمعی، برای تحول در آموزش و پرورش تلاش کرد تا بتوان به آموزش و پرورش طراز جمهوری اسلامی ایران دست یافت.

* تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال

حاجی‌بابایی با بیان اینکه طی 6 سال تمام کتب درسی آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد، ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش تدوین شدند و کتاب‌های پایه اول ابتدایی نیز در سال تحصیلی جاری تغییر یافتند

وی، پایه ابتدایی را مهمترین پایه تحصیلی ذکر کرد و با بیان اینکه تمام مقاطع تحصیلی مورد اهمیت هستند، گفت: در مقطع ابتدایی، شخصیت، راه، روش و منش زندگی دانش‌آموزان مشخص می‌شود و معلم نیز در این مسیر نقش حساسی بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش تنها تربیت دانش‌آموزان تا اخذ مدرک دیپلم برای دانشمند یا سیاسی‌شدن نیست بلکه جامعه به تمام شغل‌ها نیاز دارد و همه شغل‌ها در کشور مورد اهمیت هستند.

* امسال، سال ریل گذاری آموزش و پرورش بر اساس سند تحول است

وی با بیان اینکه امسال، ‌سال ریل‌گذاری آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است، گفت: در مسیر تحول بنیادین آموزش و پرورش از رسانه‌ها می‌خواهیم که به کمک آموزش و پرورش بیایند و اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانیم تحول مورد نظر را در آموزش و پرورش اجرا کنیم.

حاجی‌بابایی به نقش خانواده در تعلیم و تربیت اشاره کرد و با بیان اینکه فرزندان تمایل دارند که پدر و مادر کنار آنها باشند، اظهار داشت: دانش‌آموز می‌خواهد که پدر و مادرش در کنار او باشد و والدینی که با فرزندانشان نیستند، باید احساس خطر کنند.

وی به فرهنگ غرب و فروپاشی خانواده در آن اشاره کرد و افزود: یکی از اشکالات اساسی فرهنگ غرب فروپاشی خانواده و نبود رابطه عاطفی میان اعضای خانواده است و ما نباید از این ضربه مهلکی که غرب خورده است، غافل شویم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به روابط خانواده‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در قدیم اعضای خانواده بیشتر در کنار هم بودند اما این روزها دیگر خانواده‌ها حتی وقت برای صبحانه خوردن در کنار هم را ندارد؛ در حالی که نباید اینگونه باشد.

وی در ادامه سخنانش به طرح حفظ قرآن در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز برای حفظ قرآن اعلام آمادگی کردند که این حرکت، نهضتی عظیم در زمینه قرآن آموزی در کشور است. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان